Jobb

Hej hopp!

Nu sitter jag i Göteborg hemma hos Harald och har precis fått beskedet att jag har fått jobb i sommar. Väldigt skönt, men samtidigt så kommer jag att jobba hela dagar måndag till fredag i 9 veckor. Vilket betyder att det inte kommer att bli särskilt mycket sommarlov. Och heller inte särskilt många resor hit. Eller i alla fall inte under någon längre tid. Det är skönt och jag vet att det måste bli så, men det känns ändå lite sorligt. Jag är inte så glad som jag borde vara för att ha fått jobb. Men så är livet när man inte längre går i skolan. Och visst känns det skönt, men det är först nu som jag inser att min flexibilitet kommer att minska. Väldigt mycket dessutom. Men jag antar att det är såhär det är. Inte så mycket att göra åt liksom. Jag kommer i alla fall ha en säkrad inkomstkälla under sommaren och och nära till jobbet. Så jag ska nog inte klaga, det kommer nog att bli väldigt bra tillslut. Jag blev bara lite modstulen när jag insåg faktum. Jag håller på att bli lite äldre. Bajs.

Nej, nu kommer Harald hem när som helst och jag ska återgå till min bok.

PUSSE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0