På tåget

Hej!

Just nu sitter jag på tåget, gissar vart? Just det, Göteborg.

SJ har sommarerbjudanade för priomedlemma så man åker för halva priset i första klass. Sitter just nu på ett X2000 och då ingår internet :D Därför tänkte jag passa på att blogga nu medan jag ändå inte hade så mycket annat för mig.

Har jobbat hela vecka. I torsdags var det begravning för systers mamma. Det var en sorlig begravning. Annars har jag i veckan inte gjort så mycket. Jag är som vanligt slut när jag kommer hem från jobbet så jag brukar sova en liten stund. Sedan har jag jobbat lite med B, börjat jaga boende till IK, mailat lite folk för att få kontakt med skolor och sånt och sedan börjat se över det stora pengasökandet. Känns riktigt skönt att vara igång, nu saknas bara att jag ska få ta i Guncha, men hon är i Cambrigde och vi lyckas inte logga in på skype samtidigt så det har inte blivit av än men jag gör så gott jag kan utan hennes värdefulla tips.

Det är när man jobbar med FUF som man förstår varför man gör det. Det känns som att det är viktigt, som att det är betydelsefullt och då blir det betydelsefullt för mig med! För även om det kan tynga en och ta en hel eftermiddag så är så värt det. Man lär sig och det känns som sagt som att man verkligen gör något vettigt. Förbundet Unga Forskare är verkligen bra tycker jag och det är gärna något som jag sprider vidare.

Nej, nu är jag framme om ca en kvart. Tiden har gått ganska snabbt ändå och resan har varit bra. Nu får jag snart se min prins igen och han har förresten fått jobb idag :D Grattis! Verkligen glad för honom men vi kommer inte kunna ses lika länge nu, men vi hittar alltid en lösning. Jag är förhoppningsfull.

Ha det gött!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0