Sommarrapport

Hej!

Nu var det länge sen jag skrev på bloggen men jag tänkte göra ett försök nu.

Jag har nu tagit studenten och jag hann knappt mer än göra det förrän jag började jobba på Clas Ohlsonlagert i Insjön. Studenten togs på fredagen, bal på lördagen och träff med högstadievännerna med familjer på söndag, jobbintroduktion på måndagen. Inte mycket ledighet där inte. Men som tur var så hade jag det ok lugnt de sista veckorna i skolan förutom att jag sov lite lite, men det är smällar man får ta.

Sömn är inte det vanligaste nu för tiden heller eftersom att jag börjar klockan 6 och cyklar hemifrån klockan halv sex men det är sommar och då är det så ljust så man orkar upp. Och det funkar ju. Jag sover ut på helger.

Sommarn hittills har varit mycket bra. Harald har varit här i 2,5 veckor. Han åkte hem i måndags från Kalmar efter morfars begravning. Det leder mig in på nästa punkt som har hänt i sommar, morfars begravning. Så jag har även varit till Kalmar och vänt. Åkte ner söndag åkte hem måndag. Ingen hit men jag hade inte något val eftersom att jag jobbar. Resten av familjen är just nu där och jag är alldeles ensam hemma.

Sen har jag även träffat lite folk. Det är så bra med att jobba, man behöver inte ta med sig jobbet hem och man kan då träffa folk på fritiden. Man är också hemomkring så man kan inte försvinna iväg någonstans, vilket i och för sig är bådeock men alltså man får mycket tid för vännerna här hemma och det känns underbart!

Tja, det var väl mitt liv. Sammafattningsvis kan man säga att jag stortrivs. Jag saknar Harald, det var mysigt att ha honom här men man kan inte få allt och åker eventuellt ner nästa helg men vi får se hur det blir med den saken. Vad som är skönt är att hela mina dagar är inte planerade in i minsta detaj så det finns lite plats för improvisation. Det är skönt!

Nu ska jag göra min matlåda och frukost. Ha det gött i sommarvärmen.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0