Spontan tanke på läsvärd blogg.

Frederick skickade en länk till mig ikväll: http://www.vbs.tv/blog/trouble-in-tehran

Jag vet inte vad jag ska säga. Läs den. Det är långt och det är på engelska, men LÄS!

Jag kan förstå varför folk hellre läser om Jacksons död. Den kan man ju greppa i alla fall och den är inte en katastrof som gör att man känner sig som en hjälplös skitunge. Samtidigt vill jag utmana mig, jag vill bry mig och jag vill veta. Jag vill inte blunda. Även om det är vad jag gör allt för ofta men det är därför som jag vill läsa bloggar som denna ibland. Att få en glimt av ett annat liv så långt från detta ger perspektiv på livet. Får en att inte oroa sig för att man är lite trött eller gnälla för att man ska gå upp klockan kvart över fem. Det finns det som är värre och det kan vara vettigt att förstå ibland. Då är det värt att få känslan av att inte fatta för att det är så hemskt.

Men vad ska man göra då? För att hjälpa alla dessa människor som lider, som inte får uttrycka sina åsikter, som svälter och lever i ständig skräck. Hur hjälper man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0