Måndag

Hej hopp!

Det var länge sedan jag upptdaterade denna blogg nu, och jag har aldrig varit en bra bloggare på sistone. Har inte ork att skriva ner allt som händer nu för tiden. Pratar ganska mycket i telefon nu för tiden om dagen så behovet är inte desamma längre.

Jag har just nu fått för mig att Sommar i P1 är det bästa man kan lyssna på. Sedan jobbar jag på som vanligt. Denna dagen var riktigt jobbig och tur för mig så höll Jessica ihop oss båda och fick oss att ta oss framåt. Tur att vi är två, annars hade jag hittat ett hörn någonstans och gett upp. Min mage gjorde ont. Inte så kul. Bättre nu i alla fall :)

Lyssnade på Petra Medes sommarprogram idag eftersom att jag var för död för att klara av att vara social på lunchen. Hon lever med kronisk smärta i ryggen. Balettdanssös som inte kunde göra annat än att ligga i sängen i fyra år p.g.a. smärtan. Känner en kille med kronisk smärta. Att orka leva med det, det är beundransvärt. Att hitta en orsak att leva trots en smärta som kan döda än, när ingen annat är morfin kan ta ner smärtan och ingen kan bota den. Vet inte om det är exakt så för min bekant men så var det Petra Mede beskrev det. Jag förundras av sådana människor. Som trots att livet ger dem skit och väldiga motgångar hittar ett sätt att leva och hantera situationen. Här går även Carro in. Det är inte svårt för mig att vara glad och hitta det som är bra i livet eftersom att det finns så lite som är jobbigt, men hos så många andra, där vardagen är smärta, sjukdom eller olycka, det är beundransvärt att ändå kunna  vara glad och hitta det som är bra! Det är beundransvärt!

 Nu ligger jag i min säng och vilar. Väldigt skönt. Trött efter jobbet.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0