Bacelona, baby!

Hej hopp!

Nu bloggar jag fran barcelona, darav inga prickar!

Vi har varit har i snart tva dagar och jag ar helt slut. Ar pa vag att fa en regal forkyldning sa jag stannade hemma nu nar de andra gick for att shoppa. Jag kanske gar en svang i kvarteren har omkring lite senare.

Vi kom igar och da at vi, gick runt, satt i en park och njot av Barca. Sedan var det mat och sedan var vi ute och gicklite pa gatorna. Folk letade barer men allt var stangt men det var massa liv pa gatan. Det var sol hela dagen och varmt tills sent hela natten. Gick dock och la mig tidigt for att slippa ga och promenera  med en kanadensare. Plus att jag var astrott. Och nastan alla andra gick och la sig ocksa. Det var hur som helst en trevlig kvall och  nu har jag lart mig att ga manligt! Simon larde mig och Linnea. Sa nu ar jag verkligen en riktig man!

Dagen idag borjade tidigt, narmare besamt klockan 05.45 med att jag och Sofia gick och tittade pa stan nar den vaknade! Jattecoolt! Bagarn, tidningsbudet och nagra sena festare var de som befolkade gatorna. Det var varmt trots att det var sa tidigt. Vi promenerade ner till hamnen. Vi tankte ga over en bro ut till en liten del av hamnen som ligger lite langre ut men det gick inte eftersom att halva bro var bortplockad. Sa vi satte och vid kajkanten och dinglade med benen istallet. MYS!!! Vi kom hem igen typ halv sju och gick och la oss igen och sov till nio. Mycket skont!

Vid tio gick Linnea och jag upp till Sveriges ambassad for hennes pass blev stulet igar i metron. Sa vi satt dar typ tva timmar och vantade pa att det skulle bli klart sa att vi kunde ga och mota de andra pa stranden. Vi borjade var fard typ ett och nadde malet en timme senare. det tog ganska lang tid, men vi trevade oss fram pa sma bakgator och gick in i en butik har och en dar. Sedan sag vi en del cool ariktetur och Barcelonas aldsta kyrka. Valdigt stor och pampig, ganska mork och gotisk. (Nej, jag tycker inte alls att det var jattebra att lasa Kultur och idéhistoria sa att jag fick lara mig om all san cool arkitetur.) Men efter mycket om och men kom vi i alla fall fram till stranden. Dar at jag vattenmelon med hela ansiktet och livet lekte. Stekte lite, men tror inte att gav sa mycket  men lite av min fina bondbranna har borjat forsvinna. :D Finns hopp for att jag kan ta studenten rakryggad anda! 
   Sedan tog jag ett dopp innan vi begav oss tillbaka till hostelet for att duscha och nu har de andra gatt ivag igen men jag dras men en ganska dryg forkyldning och sa ar jag jattetrott sa jag laddar for kvallen istallet :) Vet ej vad som hander men det blir nog kul. Vill vara pepp da!

Det var allt!

PUSSE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0