Skolan igång igen

Hej!

Nu börjar upploppet! Bara en svenskagrej och två stora kemigrejer kvar! Kämpa på Sanna Holm! Fick precis höra att fördjupningen i kemi inte skulle vara så lång heller, så det ska nog gå ihop sig om jag kämpar på denna och nästa vecka! Det har börjat bra och jag är igång med kemiblanketterna. Till skillnad från övriga kemi B är detta faktiskt spännande och jag har verkligen inget emot att fundera på detta. Det är biokemi och det handlar om sånt som händer i vår kropp. Fhett spännande! (Med risk för att låta väldigt nördig, men det är faktiskt spännade) Dock är det inte särskilt kul, men man överlever liksom för det känns inte helt onödigt, jag får i alla fall en förståelse för mig själv liksom :)

I alla fall. Idag var jag också ute och sprang med mina hundar i skogen. Första gången i skogen för i vår och det var så fint! Luften var så frisk och ren efter det lilla spöregn som behagade dyka upp eftermiddagen någon gång. Innan dess satt jag med kemin och nu har jag pratat med den finaste.

Jag känner verkligen studenten nalkas och det ska bli askul. Börja något nytt. Hade min nästsista fiollektion med Eva idag. Känns konstigt. Jag har haft fiollektioner i typ 11 år och det kommer kännas tomt. Men det är en sak som är så coolt med studenten, man får ett helt annolunda liv. Många flyttar och därför byts hela livet ut. Många jobbar vilket betyder något helt annat än att plugga. Ett annat ansvar och en mycket större skillnad på fritid och arbete. Det ska bli spännade med den nya miljön, men jag kommer nog sakna skolans flexibilitet och frihet. Där var det inte värre än att jag fick mer att göra lite senare om jag inte var på topp eller behövde åka någonstans eller så. Nu kan man risker att mista jobbet om man inte sköter det. Jaja, men det är väl också en verklighet man måste lära sig att leva med.

Imorgon är det NV-dag och vi har inte koll på fikat än, med det finns det luncher att fixa det på.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0