Tisdag - NV-dag

Hej!

Idag är det tisdag och nu har NV-dagen varit. Skönt! Väldigt skönt faktiskt! Är just nu väldigt trött, hoppas att maten ger mig lite energi så att jag orkar jobba lite med kemin. Jag ser framför mig hur sockert i min mat bryts ner till glukos och går in i glykolysen och citronsyracykeln och blir ATP^^ Japp, jag är NV-skadad! Det ironiska är att det är det jag håller på med på kemin nu. Orkar vara mig!

I alla fall. NV-dagen gick bra, folk tyckte Rickard var bra och lärarna var nöjda. Det värsta är att jag inte mådde så bra efter den dagen, men det är så att vara arrangör och ansvarig. Då får man äta lunch vid tre på väg till körlektionen. Men det är det värt om folk blir glad för att de får fika liksom :) Att se alla människor som blir glada av fikat gör det helt klart värt att gå med en kundvagn genom hela stan full med festis och bullar och sedan snällt gå tillbaka med kundvagnen. Det måste varit en syn^^ Många gånger ska man göra bort sig innan man dör... Men men, det var inte så farligt, jag var alldeles för fokuserad på att få allt klart och det var det enda jag kunde göra.

Nu ska jag som sagt försöka plugga lite kemi. Men inte riktigt än. Idag fick jag ett mail från en affärstidning för kvinnor för att höra om jag ville medverka som representant för kvinnor inom forskning och innovation. ^^ Mycket ska man vara med om innan man dör...

Nu har jag passerat punkten för återvändo. Kemin kallar!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0