Hamburg och Göteborg

Hej!

Denna lilla flicka från landet har börjat dra sig mot storstäder... Hmmm... Vart ska detta sluta? Hur som helst så var jag i Hamburg i helgen (den som precis var alltså) och hälsat på Louise med Harald och Gustav! En toppenhelg måste jag säga även om Hamburg var kallt och isigt.

I veckan har jag varit hemma hos Harald och varit lite segt pga en förkyldning. Trots det har jag intresseanmält på några lägenheter och sökt en del jobb. Sedan har jag och Harald tittat mycket på How I met your mother. Började i fredags och vi är snart klara med säsong 2.... Det är inte så bra tror jag. Men är man arbetslös så får man vara lite slö. Eller jag är det i alla fall.

I helgen ska förbundsstyrelsen ha möte och jag ska hälsa på och se vad de pratar om. På söndag måste min officiella kadidatur vara inne om jag ska kandidera... Så mycket tid denna vecka har också gått till att fundera, rådfråga och fundera en gång till. Jag tror att jag har ett förslag som är nästan klart nu och som jag tror jag att känner mig nöjd med. Å andra sidan kan det ju inte bli mer än fel och jag tröttnar och aldrig mer vill ha med Unga Forskare att göra. Och det måste jag säga är mest deras förlust i så fall! (Ja, så kaxig har jag rätt att vara tycker jag!)

Dock är det mycket svårt att skriva kadidaturen och jag kör fast på vad jag kan bidra med i förbundsstyrelsens arbete. Jag vet inte! Jag vet inte vem jag kommer att bli i den gruppen och jag vet inte vilka kvalitéer jag har. Så jag känner mig allmänt dålig just nu. Men jag ska skriva klart den så att Harald och Louise kan få feedbacka lite på den så ska det nog bli lite bättre!

Puss ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0